30. aug 2015
DM4 Bane LS + Nitro hos Næstved Model Racing Club
Lørdagen stod på træning og kvalifigations heat i flot solskind, så der var rigtig hygge og race humør i pitten.
Søndag bød desværre på overskyet og regn fra starten af dagen, så få kørere testede lige deres regn setup under træningen, desværre blev finalen i 1:10 nitro stærkt præget at den våde bane, hvor nogle kørere valgte ikke at køre, og dem der kørte havde det svært på den meget glatte bane, GT/Turing bilerne starte deres finale på glat og våd bane men ca. 10 min. inden i finalen kunne der gives fuld gas da banen nu var tørret op, og det endte med at blive en rigtig fin finale. Ligeledes havde 1:8 nitro bilerne en super lækker bane at boltre sig på til deres finale.
Tak til kørerne og klubben for en rigtig god og hyggelig raceweekend på Næstveds lækre baneanlæg.
mvh
John og Ole
9. august 2015 DM3 Bane LS + Nitro hos Greve RC-Center Lørdagen stod på træning og råhygge og vejret var overskyet med lidt sol ind imellem. Søndagen bød på trænings heat, kval heat og finaler, som alle blev kørt i fuld sol fra en klar himmel. Stor ros til de frivillige i Greve klubben der havde sørget for en super flot, nymalet og veltrimmet anlæg,
___________________________________________________________________________________________
DM1 Bane LS + Nitro hos Hillerød RC Racing På grund af deltagerantallet havde HRCR valgt at lave DM1 til et et dages løb. Så deltagerne kunne lørdag træne i hyggelig atmosfære, hvor løbsleder Erhard Nielsen serviserede med tidstagning og små indlagte løb, og fru Christensen, fru Nielsen og fru Ryeskov serviserede med lækkerier fra grillen, den succes gentog de forøvrigt igen om søndagen :o) Søndag valgte kørerne i enighed at afkorte løbsdagen, så alle finaler kunne køres i tørvejr, og det holdt også lige stik da regnen kom umidelbart efter at sidste finale var kørt. Tak for en rigtig god og hyggelig racedag på HRCR lækre baneanlæg. John og Ole LS Udvalget
2WD Turingcar 1:10 Nitro 1:8 Nitro ___________________________________________________________________________ 9. september 2014 Bestyrelsen har godkendt indstillingen på sit møde d. 4. september 2014.
_________________________________________________________________________ 21. maj 2014 Løbskalenderen er nu opdateret.
Det er rigtigt dejligt at vi nu kan præsenterer en fuld løbskalender, Odense klubben som jo har været hårdt ramt af efterårets storme, har nu meddelt at de vil være klar til at afholde DM4 d. 2-3 august, der betyder at Næstved Model Racing Club i stedet for har taget DM3 d.21-22.
Vi takker mange gange for Næstved og odenses flexibilitet.
__________________________________________________________________________
Referat af Nitro dialog møde 8. okt. 2013 Tilstede var Kurt, Rasmus, Claus B, Jon, Kent, Tom og Claus R. Vi var en lille skare, der var mødt op i København til vores lille hygge Nitro dialog møde. Vanen tro der var igen gået kaffe og kage i den. Men der blev også snakket om lidt reglements ændringer, og gennemgang af Martin NO’s fine ønsker. Vi blev enige om følgende: Bedre start procedure ved finaler, vi skal have en flagmand eller lignende, evt. dommer giver signal, når biler skal sættes på jorden, samt når hornet lyder. Ellers bedre højttaler forhold på langsiden. Vi går fra F1 start til Lemans start. Det gør at så vi får mekanikkerne væk fra banen ved start (EFRA regler). Så skal der males båse i kanten af banen, eller starter ud for mærket på banen. 1:8 ønsker at køre på 25 % Nitro igen, men i reglementet skal der stå "frit valg dog max 25% Nitro". Vi holder fast i de 7 min kval heat med Round by Round. Dommer og teknisk kontrol skal stramme op på regler. Der bliver bevist snydt under tankning. Det vil sige, der er blevet tanket flere gange ude over planken i pitten og sågar ude på banen, da en bil var løbet tør. Bilerne skal tjekkes hver gang, de har været ude og køre. Der blev snakket lidt om et kontrol dæk. Nogle vil gerne have, at en forhandler fik tilbuddet om at levere dæk til alle, så alle kunne købe dæk til samme pris, og forhandleren altid har dæk med til løbene. Men den blev skudt lidt ned, da ikke alle vil tvinges til at handle dæk et bestemt sted, og hvem vil også ligge inde med så mange dæk. I mellemtiden har én Nitro kører fra mødet gået til sin forhandler og har bedt om et tilbud. Det har jeg modtaget. Forhandleren lover mærkevare dæk på Karbon fælge til en fornuftig pris til alle DM løb. Hvis andre forhandlere ønsker at give tilbud, så send dem til Nitro formanden, så samler jeg dem ind. Så kan vi til landsmødet aftale, om vi skal tage et år med kontrol dæk eller ej. Ingen beslutning er taget endnu. Der var snak om at fjerne 4. kval om søndagen (alle klasser), så man kunne komme lidt før hjem. De Nitro folk, der var mødt frem, ville meget gerne køre 4. kval runde søndag. ”Vi er kommet for at race” blev der sagt. Men det er selvfølgelig op til Landsmødet om det skal fjernes. Evt. skal løbslederen kunne have mulighed for at fjerne det sidste kval runde pga. tidspres. Pokaler blev der snakket lidt om. Der var meninger, om at der kun skulle være pokaler til 1, 2, og 3 i alle klasser. Ikke noget med at klubber selv skulle bestemme antallet evt. 10 stk. i 1:5 TC og GT. Det skulle være DMSU, der bestemte antallet. Hvis der er enighed om 10 pokaler, så skulle det være alle klasser. Der var ønsker fra Nitro folket om at banerne bliver præpareret enten med benzin/kædesavsolie eller sukkervand. Det giver et godt greb og ikke ret meget gummi snubler fra 1:5 dækkende. Mødet sluttede kl. 23. Tak for god ro og orden. CRY. NB: Dialog mødet kan der ikke tages beslutninger, men vi kan indstille til reglements ændringer, herefter skal det godkendes på landsmødet.
Tirsdag den 8 okt kl 19:00 2013 inviteres der til Nitro træf i København. Læs mere HER
En kanon sæson er vel oprendt. Nitro sæsonen er slut for i år. Men det har været en god sæson, men masser af tæt race. I 1:8 klassen er det den lille faste skare som holder den gode gamle konge klasse i gang, de viser tilskuer og andre rc kører hvor stærkt en rc bil skal køre, det er virkelig en potens bil at køre. 1:10 klassen er der kommet nogle unge mennesker til, som virkelig giver den gas, så de gamle ser rigtig gamle ud nu, puha J. Dejligt at se og måske sikre vi kører til nitro klassen i mange år fremover. Foruden de 5 Danske race: 1 x Odense, 2 x Næstved, 1 x Greve og 1 x Hillerød. Også har vi hygget med 3 sommer nitro træf på Næstved banen, med grill og det der hører til. Nogle af os har været i udlandet og race, en del deltog i Sverige, NM i Oslo, besøg i Slovakiet på HUDY arena og ikke mindst EM i Østrig. Der er blevet brugt rigtig mange penge og timer på rejser og grej, så hvis der var flere penge tilbage, havde vi været flere steder. Men vi har gjort det godt og selv om vi kører med forskellige bilmærker, forskellige motorer, forskellige klubber, forskellige teams og forskellige størrelse biler: 1:10 og 1:8, så har sammenholdet ikke være bedre som nu. Vi glæder os allerede til næste nitro sæson. Claus.
Martin NO. er parat Henrik Christensen= MR Koblin
Bjørn skruer Jon dobbelt tjekker lige det sidste
Torben Har styr på det. Claus retter dæk af.
Kristian er top tunet Sebastian vores nye 1:8 mand
Rasmus har styr på det hele. 1:10 racerne er på banen
Total afslappet at være mekanikker for 1:10 kørerne, hænderne i l lommen.
1:10 bilerne 1:8 bilerne
Resterne af de biler der har været ude at køre i weekenden, resten var taget hjem.
Weekendens glade vindere 1:10 og 1:8
Tillykke til Rasmus og Jon som begge er mestre 2013.
Tak NO. for lækre koteletter, guf
Råhygge i Henriks og Ann's fortelt
Velbekomme. Morgen tåge lørdag. 27-08-2013 Vinder i 1:10 klassen blev Martin N.O.Hansen 2. Rasmus B. Nielsen 3. Claus Ryeskov 4. Lucas Andrup Larsen 5. Rhys Jenkins 6. Nicolas Hansen 7. Peter Sørensen 8. Lars Nielsen 9. Tom Limkilde 10. Pelle Culmsee 11. Claus Jensen Vinder i 1:8 Klassen blev Jon Pedersen 2. Henrik Christensen 3. Torben B. Hansen __________________________________________ Nitro træf i Næstved D. 6 juli 2013 Grill, Citronmåne og Nitro er en god cocktail. De Danske og Svenske Nitro kører var hurtig på aftrækkeren, da vi så vejrudsigten, der blev skrevet rundt pr. mail, selv den kort varsel var nitro folket parat til træf. Der var besøg fra Aaborg, Fyn, Falster, Tølløse, København og Malmø. det var dejligt at vi var så mange. Men der manglede alligevel nogle, de kigger nok forbi næste gang. Vi mødes kl 9:00 i www.nmrc.dk og gjorde bilerne parat, der skulle lades batterier, renses pullyer, dæk skulle gøres parat, upsæt lige i øjet og nogle skulle første gang ud med deres nye biler, der blev kørt ny motor til. Der var tid til det hele, men man skal passe, på lige pludselig er tiden gået og klubben lukker for kørsel. Vi skulle lige nå at have gang i grillen så vi kunne få stillet sulten, det var det rene skovturs idyl, det var hyggeligt. Der var også gang i racerbanen. 1:10 bilerne lå og hyggede sig imellem hinanden, og vi lå meget tæt, så tæt at der røg en bære arm på Henriks splinter nye Shepherd racer, da Rasmus Xray kampvogn kom racende. Der var nogle af os der forsøgte at hænge på 1:8 bilerne, men det var svært at følge med på næstved banen. Jon's 1:8 motor måtte også lade livet da han knak en krumtap, øv øv det var ellers en kanon motor (endelig døde den hæ hæ. CRY) den har vi brugt meget tid på. Tiden blev hurtig 17:00 og det var slut med nitro lyden, så giv vi igang med at rengøre bilerne, skifte remme så bilen var parat til næste gang, folk ville bare ikke hjem. Hvis du gerne vil på Nitro mail listen så skriv til mig: [email protected] 1000 tak til alle også tak til Næstved klubben som lagde bane og grill til. Vi ses snart igen. CRY.
Martin NO's sprit nye Sheperd racer
Rasmus's Xray NT 1 2013 Tom Limkilde samt Xray raceren
CRY's Xray NT 1 2013
Bjørns Kyosho RRR nitro racer
Henriks nye Shephard
Topben's 1:8 Shepherd racer Thomas's også med en Shephard.
Jon der var igang med at skrue. Philip fra Sverige med Capricorn 1:10 bilen
Nikolejs Capricorn (hvid karos) Claus Fyn (Grøn karos)
Claus Fyn tænker, hvad F...... er det Henrik laver. hæ hæ. Tager billeder af sin nye bil.
Jon, Martin, Rasmus og Tom skruer som gale.
Fruerne nyder det gode vejr. Så bliver der racet.
Der bliver racet så meget at jeg må ud og hente bilerne ud af græsset.
Race, race og race. Henriks sprit nye bil er smadret.
Så skal der spises frokost. Kylling med Bacon og chilli sause.
Grillen blev flittigt brugt. Henrik brokker sig: PUHA DET ER VARMT.
Philip for hjælp af Nikolej Grand old nitro man Søren Jørgensen.
Næsten hele holdet kl 17:00 nogle var allerede taget hjem.
Nescafe og Citronmåne jummmiiiiii. Næstved formiddag kl 09:30. Tak for en kanon dag. 07. Juni 2013
Da det har været lidt svært for nogle at forstå ordlyden i reglementerne, har bestyrelsen vedtaget at lave et par ændringer i ordlyden samt lidt præciseringer. Ændringer er merkeret med rød skrift. Se Sports Reglement 3 med ændringer HER _____________________________________________________________________________
Deltagere: Jon, Claus B, Rasmus, B, Rhys, Carsten, Bjarke, Morten, Oliver O, Michael O, Tom, Jens og Claus R. Første punkt var at sammenføre Nitro- og el folket til DM løbene i 2013. Der blev gjort rede for at vi lignede mere hinanden, CRY fortalte om de gode oplevelser vi havde i Sverige, som kører denne løbs form, vi kunne få mere køre tid, og køre vores 45 min finaler. Men det faldt ikke i god jord hos Nitro folket. Demokratiet har sejret og vi køre med 1:5 kørerne i 2013. Der var nogle der mente at El folket heller ikke ville køre sammen med os, da vi larmer meget. Nitro folket ville gerne tage et prøve løb med el folket for at se og mærke fordele og ulemper. Reglement diskussion for 2013: Vi ville lægge os meget op af EFRA reglementet med følgende undtagelser: 7 min kval med flydende start og 30 min finaler (ligesom i 2012). Ingen dæk begrænsninger eller bestemte mærker Ingen smøring af dæk ligesom EFRA (gentlemen aftale da vi ikke kan kontrollere det) 16 % Nitro i begge klasser Samme vægt grænser som i EFRA 1:10 1650 g. og 1:8 2400 g. inc. transponder og tom tank. Herefter gennemgik vi kalenderen for 2013 ind- og udenlands. Jens Roland og Claus Ryeskov implementere rettelserne i reglementet, som bliver lagt op på www.dmsu.dk til gennemlæsning og godkendelse til årsmødet i marts måned.
_____________________________________________________________
1000 tak for opbakningen i år, dejligt at se 1:10 klassen har vokset og jeg kan fornemme at den bliver stører i 2013. 1:8 klassen (konge klassen)skal nok også komme op igen, men det kræver lidt ekstra lobby arbejde fra kørerne. Jeg har snakket med en del Svenske Nitro kører i Staffanstorph og de vil også gene komme over og deltage i vores DMSU løb. De synes der er for langt til Gøteborg eller Stockholm, så de vil stikke over til os i 2013. Håber vi ses til et El race i løbet af vinteren. CRY.
_____________________________________________________________
|