Kim Danielsen stopper i bane el udvalget

Bestyrelsen har på sit møde 30. april 2015 godkendt at Kim Danielsen har ønsket at udtræde af Bane El udvalget på grund af for meget arbejdspræs i hans civile job.

Bestyrelsen vil gerne takke Kim for det stor arbejde han har gjort i bane El udvalget.

Venlig hilsen.

Bestyrelsen

_________________________________________________________________________________________





Præcisering af finale beregnings model for bane el klasserne

Bane el udvalget er blevet opmærksom på at løbs programmet, der bliver brugt i mesterskabs turneringen har en dansk oversættelse med en formuleringen der kan misforstås, læses og tolkes på forskellige måder.

Det har medført den situation at der til DM4 i Brøndby 25. januar 2015 er uddelt pokaler ud fra en anderledes fortolkning af oversættelsen end til DM1 - DM2 og DM3.

Det skal pointeres at der intet er at klandre de løbsledere for, som har gennemført de pågældende DM afdelinger.

For at undgå at løbsledere bliver sat i sådan en situation igen. vil den omtalte oversatte tekst nu blive ændret med en ny tekst.

Unionens løbsledere der håndterer mesterskabsafviklingen i Bane el klasserne har derfor på et møde d.12 februar 2015, aftalt og indstillet til unionen, at den af dem foreslået tekst bliver indsat i løbsprogrammet, og ligeledes i reglementerne, og at der på unionens hjemmeside under "bane el" og under "reglementer" bliver præciseret hvordan beregningen af resultaterne bliver fortaget. Denne præcisering, skal også indsættes i alle bane el reglementerne.

Løbsprogrammet har beregnet resultatet fra DM4 i Brøndby efter samme beregningsmodel som blev brugt til DM1 - DM2 og DM3.

Resultatet for DM4 i Brøndby er derfor som den er at finde i MYRCM og i mesterskabsstillingen på unionens hjemmeside.

Unionen beklager meget de ærgrelser og det besvær dette har medført, men håber også på forståelse for og anerkendelse af at udfordringen nu er løst.


Venlig hilsen

Bane el udvalget

__________________________________________________________________________________________


Dialogmødet 2014

Årets dialogmøde blev holdt i Roskilde ABC klubbens lokaler og der var 20 tilmeldte, der var kaffe og kage og gode debatter, vinterens reglemants tillæg blev vedtaget og løbs kalenderen blev også godkendt.

Referatet kan læses HER

Løbskalenderen kan ses HER

Batteriliste kan ses HER

LM Bodyliste kan ses HER




IMG 6960

__________________________________________________

DK CUP Aflyst

Midtsjællands Mini Racing Club har meddelt at de ønsker at aflyse det i kalenderen optaget løb DK CUP

mvh

Bane El udvalget

_________________________________________________________________

DMSU Bane el DM5 – Hillerød RC Racing.

IMG 8112

 


Selv om vi har haft en fantastisk sommer har vejret haft det med at true lidt hver gang der har været race i år. Dog har det de sidste par gange gået rigtig godt alligevel uden regn og faktisk rigtig godt sommer vejr.

 

Årets sidste udedørs DM løb blev afholdt I weekenden i Hillerød. 42 var tilmeldt så der var langt op til masser af race her sidst på sæsonen.

 

I LeMans klassen var de hurtige drenge med deres nye Xray biler igen til start. Claus Ryeskov var I Spanien og kører EM I Nitro så Dennis Hassing have lånt hans bil og kørte en 2. plads hjem, lidt af en Xray dominans der satte sig på de 5 første pladser.

 

Alle finaler var utrollige spændende og der var virkerlig noget godt race for puplikum at se på, der blev kørt rigtig tæt og masser af dueller. Nok noget af det mest spændende race vi har set i lang tid kan denne klasse levere.

 

Hustigste mand til sidt blev Jacob Lund.

 

IMG 8137

 

LeMans Top3:

 

$    1.      Jacob Lund

 

$    2.      Dennis Hassing

 

$    3.      Martin Lava


 

IMG 8144

 


De fleste store navne i TC klassen var til start så det blev en ren kamp for mange at bare komme med i A-finalen.

 

Patrick Folman kom godt varm efter EM I LargeScale og kunne gøre rent bord med en sejer.

 

Dagens højdespringer på siges at være unge Pelle Culmsee der kun efter 4 gange på banen lørdag med sin TC bil kunne kører sig ind på 4. Pladsen.

 

TC ProStock Top3:

 

$    1.      Patrick Folman

 

$    2.      Frederik Broløs Mikkelsen

 

$    3.      Søren Boy Holst


 

Johnsen og Holm leverede ren opvisning med deres TC Modified biler. Mange havde slet ikke set så hurtige biler på en store bane før og det gav et sus i maven når de fik frit spil ned at langsiden for alle.  Johnsen kørte en tid på 14.808 hvilket er meget tæt på de hurtigste 1/10 nitrobiler til seneste race.

 

IMG 8145

 

TC Modified

 

$    1.      Micheal Johnsen

 

$    2.      Lars Holm


 

I F1 klassen var der også lidt nye til start.

 

Christian Lehm gjorde rent bord som hurtigste mand med sin TOP racer. Også LS TC kører Ole Jacobsen var til start og kørte en flot 4. Plads hjem i en lånt bil.

IMG 8149

 

F1 Top3:

 

$    1.      Christian Lehm

 

$    2.      Johnni Lyng

 

$    3.      Søren K Andersen


 

FunnyRacing var lidt tyndt besat til dette race men kampe I top3 var hard mellem Hassing, Kok og Mathies.

 

IMG 8154

 

FunnyRacing Top3:

 

$    1.      Rene Kok

 

$    2.      Lars Mathiesen

 

$    3.      Dennis Hassing


 

De Danske Mestre 2014

 

IMG 8157

 

LeMans Top3:

 

$    1.      Dennis Hassing

 

$    2.      Martin Lava

 

$    3.      Johnni Lyng


IMG 8164

 

F1 Top3:

 

$    1.      Johnni Lyng

 

$    2.      Søren K Andersen

 

$    3.      Martin Lava


 

IMG 8168

 

FunnyRacing Top3:

 

$    1.      Lars Mathiesen

 

$    2.      Rene Kok

 

$    3.      Steffen Njor


 

IMG 8173

 

TC ProStock Top3:

 

$    1.      Frederik Broløs Mikkelsen

 

$    2.      Søren Boy Holst

 

$    3.      Nicolai Nielsen


 

DMSU bane el siger tak for en fantastisk sommer sæson og vi glæder os allerede til vinter sæsonen 2014/2015. Løbskalender arbejdes det pt. på og bliver offentliggjordt hurtigst.

 

Husk dialog møde i September!  Tilmeld dig HER

 

De varmeste sommer hilsener
DMSU – Bane el.

________________________________________________________________________________________



DM4 i Næstved

På trods af en noget skit vejrudsigt, blev et rigtigt godt DM4 afholdt i tørvejr på Næstveds flotte bane.

Tak til Claus Ryeskov og Mark Læssøe for billeder



fotodm43.jpg

Prostock  A Finale

1. Søren Boy Holst
2. Casper Morgen
3. Nicolai Nielsen
4. Patrick Danielsen
5. Jack Sørensen
6. Stefan Finnisch
7. Søren B. Sørensen
8. Casper Lund

fotodm41.JPG

Prostock B finale

1. Jacob Braun
2. Kasper Nissen
3. Danny Mansgaard

fotodm46.JPG

Funny Racing A Finale

1. Lars Matis
2. Brian Mansgaard

fotodm45.JPG

F1 A Finale

1. Johnni Lyng
2. Søren Andersen
3. Martin Lava
4. Mark Læssøe
5. Henrik Rasmussen
6. Johnny B. Goode

IMG 8051dm47.JPG

Danish Le Mans Serie A Finale

1. Martin Lava
2. Jacob Lund
3. Claus Ryeskov
4. David Hansen
5. Johnni Lyng
6. Dennis Hassing
7. Michael B. Sørensen
8. Søren Andersen
9. Peter Sperling
10. Johnny Malmberg

_________________________________________________________



Update - Danish LeMans Serie

Danish LeMans Serie kom godt fra start i weekenden. De flotte racere så rigtig godt ud på banen i ægte LeMans stil på den store Greve bane.

Efter første runde har vi evalueret løbet i Bane El og der er selvfølgelig nogle ting såsom teknisk kontrol der skal være styr på fra næste race. 

Også karosserne er der blevet set på. Det har ikke været nogen hemmelighed at det har været svær at finde karosser hjem til dem der har bygget deres F1 biler om da deres hjulafstand er anderledes en de fødte LeMans biler. Nogle har også fået karosser hjem der var meget anderledes end dem de havde bestilt. 

Disse gråzone karosser bliver dog fra næste løb ikke mulige at stille til start med. De ligner al for meget de gamle Pro10 biler og det er ikke denne klasse der er blevet genindført.

LeMans klassen er realistiske og flotte biler og som der er skrevet i reglementet er hverken GT eller 1/12 lign karosser lovlige i klassen. 

Er du i tvivl om en karosse er lovlig så kontakt os evt. på forhånd.

Vel mødt til næste afdeling af Danish LeMans Serie i Glostrup 18. Maj.

Dennis Hassing
Formand Bane El


cid ii 145bbe6e445664e4
_
_________________________________________________________________________________________

 

 




DM1 hos Greve RC-Center

IMG 6817

 

DMSU DM1 Bane el

 

Vejret kunne ikke være bedre til årest første DMSU afdeling af DM i bane el. Løbet blev afholdt på det flotte ænlæg i Greve.

Dagen bød på rigtigt godt race, og et stort deltagerantal, lover rigtigt godt for sæsonen.

Se alle billederne HER


IMG 6891 

Pro Stock

 

11.      Frederik Broløs Mikkelsen

 

12.      Søren Boy Holst

 

12.      Christian Lehm


IMG 6894 

F1

 

11.      Johnny Lyng

 

12.      Søren K Andersen

 

13.      Martin Lava



IMG 6888 

Danish LeMans Serie

 

11.      Dennis Hassing

 

12.      Martin Lava

 

13.      Nicolai Andersson



IMG 6900 

FunnyRacing

 

11.      Lars Mathis

 

12.      Dennis Hassing

 

13.      Kevin Nielsen



_______________________________________________________________________________

 

 

 

Tilføjelse til Teknisk reglement 2.1 FunnyRacing Ver II.

 

Efter at Bane El udvalget har fået mulighed for at teste de nye forhjulstrukne chassiser med SP 17,5 combo

sættet, er det konstateret at der er en væsentlig forskel i farten i forhold til det 13.0 motor sæt som der køres

med i M-Chassiserne. Det er derfor besluttet at lave en tilføjelse til Teknisk reglement, så også de nye

forhjulstrukne chassiser også må benytte dette motor sæt.


 

 

 

Venlig hilsen

 

Bane El udvalget



DMSU DM5 Finaleløbet i Tølløse 30. marts 2014

 


Vinter sæsonnens sidste løb blev kørt i Tølløse 30/3. Det var lige under 40 til start i alt

og klart op til en hyggelig sæson afslutning. Vejret udendørs var faktisk så godt at en

del efter løbet fik travlt med at komme ud på udendørsbanen og lige tage et par runder

inden pokal overrækkelsen.



IMG 6446

Se alle billederne HER

Resultatet af DM5:


IMG 6555

    Stock

 

1.      Bjarne Nyskov

 

2.      Søren B. Sørensen

 

3.      Nicolai Holt



 

IMG 6553 

Super Stock

 

1.      Patrick Folman

 

2.      Michael Ivø

 

3.      Patrick Danielsen


 

IMG 6558

     F1 Classic

 

1.      Dennis Hassing

 

2.      Nicolai Andersson

 

3.      Mark Læssøe


 

IMG 6560

     F1 190

 

1.      Rasmus B. Nielsen

 

2.      Jesper Folman

 

3.      Martin Lava

 

     Video: https://www.youtube.com/watch?v=nW-gIZ_WtM0


 



IMG 6563

     FunnyRacing

 

1.      Rene Kok

 

2.      Kevin Nielsen

 

3.      Mikael Nielsen




 

       Resustat af indendørssæsonnen 2013/2014

 

IMG 6571

    Stock

 

1.      Bjarne Nyskov

 

2.      Søren B. Sørensen

 

3.      Danny Mansgaard


 

IMG 6576

     Super Stock

 

1.      Casper Morgen

 

2.      Michael Ivø

 

3.      Claus Ryeskov


 

IMG 6566

     F1 Classic

 

1.      Dennis Hassing

 

2.      Claus Ryeskov

 

3.      Nocolai Andersson


 

IMG 6573 edited-1

     F1 190

 

1.      Robert Hansen

 

2.      Martin Lava

 

3.      Jesper Folman


 

IMG 6568

     FunnyRacing

 

1.      Rene Kok

 

2.      Mikael Nielsen

 

3.      Kevin Nielsen



 

DMSU's Bane el udvalg siger tak for en rigtig god vinter sæson 2013/2014.

Der er været flot aktivitet i alle klasser.

 

Sommeren 2014 byder på en del nyheder og ændringer så husk at tjekke

reglementet for den klasse du ønske at stille op i.

 

Løbskalenderen er klar og ligger på DMSU's side.

 

DMSU Bane El.

 

 

______________________________________________________________________________________



DM1 Udendørs i Greve flyttet en uge frem i kalenderen



Det er besluttet at flytte DM1 en uge frem i kalenderen fra d. 20. april til den 27. april


Vi håber ikke det giver problemer, og vi glæder os til at se jer alle sammen til masser af godt kammeratskab

og godt race på banerne gennem sommeren.

 



Venlig hilsen 


Bane El udvalget

 

______________________________________________________________________________________


Kim Danielsen ny mand i bane el udvalget


Det er med stor glæde at DMSU´s bestyrelsen kan meddele at Kim Danielsen er tiltrådt i udvalget for bane el.


Kim Danielsen har en stor interesse inden for MRC sporten, og har blandt andet fuldt sin søn Patrick gennem de sidste år, på sin vej fra sportsmand klassen gennem Stock klassen, og til nu at være med helt fremme i Super Stock klassen.

Kim får ansvaret for touringcar klasserne, og glæder sig til at være med til at udvikle dette område til glæde for kørerne.

Dennis Hassing og Mark Læssøe glæder sig sammen med den øvrige bestyrelse i DMSU til samarbejdet med Kim Danielsen.



 

Kim Danielsen edited-1

 


_____________________________________________________________________________________

 




Igen en stor nyhed fra det hårdt arbejdene Bane El udvalg

Deltagerantallet i FunnyRacing har været faldene, derfor har Bane El udvalget følt at der skulle tilføres noget nyt blod til klassen, og det blev ikke bare lidt blod, men faktisk en hel del fuldblods.


Kik i reglementerne for klassen og læs hvilke ændringer der lægges op til på Landsmødet 9. marts.

Se forslag til Teknisk Reglement HER  

Se forslag til Sports Reglement HER

Der er blant andet tale om disse 2 forhjulstrukne fuldblods racere.

    cid ii 1442c60173a3ed70        cid ii 1442c60129259698

 

________________________________________________________________________________________



Store nyheder fra et hårdt arbejdene Bane El udvalg 

 

F1.190 Succen fortsætter

I vinter sæsonen har vi i DMSU kørt med 2 F1 klasser. F1.190 og F1.Classic. Foreskellen har dog været ret lille og derfor har vi set lidt på hva vi kunne gøre bedre til sommer sæsonen 2014.

Vi har besluttet at foreslå at F1.190 klassen skal kører videre med samme reglement som den gør idag. Klassen har været en rigtig stor succes med mange deltagere. Eneste ændring vi har foreslået, er at sætte minimumsvægten op til 1050g som den er internationalt. Den gamle regel med 950g var målt ud fra en Classic bil der vejer noget mindre pga lettere dæk.

F1.Classic bliver afløst af Danish LeMans Serie ( DLMS )

F1.Classic klassen derimod, den foreslår vi at vi nedlægger og erstattes den med den nye LM klasse.

LM klassen er i kølvandet på F1 klassen på vej frem og vi har derfor udarbejdet et nyt reglement til denne klasse.

Vi har valgt at give klassen lidt mere power med en SP 17.5T motor efter erfaringerne med Classic klassen der var lidt "under powered" pga det høje greb med skub dækkene. LM bilerne vejer også noget mere.

Dem der tidligere har kørt med F1 Classis biler kan nemt bygges dem om til LM. Dette kræver kun en LM body og en SP 17.5T motor. Resten af bilen er stort set det samme.

Udvalget har fået melding om at de Danske Hobby Butikker vil kunne levere det nye 17,5t Combosæt til samme priser som de 2 andre 13,5 og 21,5 SP Combosæt der køres med i DMSU DM serien.


Stock - Super Stock og Modifeide bliver afløst af Touringcar klassen ( TC )

Deltager antallet har været af en størrelse i TC klasserne der ikke berettigere at opretholde 3 klasser, problemet blev drøftet på Bane El dialogmødet i efteråret 2013 og her var der stemning for at prøve med kun en TC klasse.

Denne klasse kommer til at hedde Touringcar klassen ( TC ) og vil komme til at køre med det velkendte SP 13,5 t combosæt, vi håber på den måde at kunne skabe grundlag for en bæredygtig og attraktiv klasse.

DMSU Bane EL

_____________________________________________________________________________________________________



DMSU DM3 Tølløse Race Report.

Årets første løb blev 26. januar 2014 på den store 560m2 Bella Tølløse bane.

Midtsjællands Mini Racing Club som var vært, havde skabt de helt rigtige rammer i den store sportshal.

Udenfor stod frosten for døren med snevejr, så der var lagt op til en hyggelig dag med rigtig godt race, indenfor i den store opvarmede hal.

Tak til Mark Læssøe for billeder og video.


IMG 5811


61 kørerer havde fundet vej til Tølløse denne weekend.

IMG 5769

Bella banen der dannede rammen om meget godt race denne weekend.

IMG 6132

Vinderne i F 190mm. klassen. Se video fra finalen HER

1. Patrick Folman Tamiya F104 V2

2. Pell Culmsee Tamiya F104 V2

3. Robert Hansen Tamiya F104 V2



IMG 6126

Vinderne af F1 Classic. Se video fra finalen HER

1. Dennis Hassing Tamiya TRF101 HE

 

2. Claus Ryeskov Tamiya F103 HE

 

3. Peter Sperling Tamiya F104 Pro



IMG 6123

Vinderne af Stock klassen

1. Bjarke Nyskov

2. Søren B. Sørensen

3. Jens Otto Frederiksen


IMG 6133

Vinderne af Super Stock klassen.

1. Patrick Folman

2. Casper Morgen

3. Lars Stub Holm


IMG 6136a

Vinderne af Funny Racing. Se video fra finalen HER

1. René Kok

2. Mikael Nielsen

3. Kevin Nielsen

______________________________________________________________________________________


DMSU DM2 Tølløse Race Report.


rc edited-1

66 var tilmeldt DMSU DM2 løbet 10. November i Tølløse hvilket var rigtig flot. Især de nye F1 klasser trak rigtig godt med 27 kørere i F1 190 og 8 i F1 Classic.

Vejret udenfor var koldt og regnfuldt så den var lagt op til en rigtig inde hygge dag med godt race.



f1190


I F1 190 klassen havde en lille håndfuld virkelig fundet god fart. Rasmus B Nielsen (Tamiya F104 Pro V2) var hurtig lige fra morgen stunden og vandt alle 3 finaler stærkt efterfulgt af Peter Harder (Yokomo YRF) og Robert Hansen (Tamiya F104 Pro V2). En del 1/8 nitro kørere har slået sig over F1 klassen her til vinter. Det er dejligt at se lidt klasserne godt blandet her om vinteren. En kører det der vidste rigtig god fart også var unge Pelle Culmsee vi nok kommer til at se rigtig meget til fremover.



f1c

I F1 Classic klassen blev der også gået til den. Claus Ryseskov kunne tage 1. pladsen med 2 finale sejre. Claus kørte med en ældre Tamiya F103 og kunne bevise at man ikke behøver at have de nyeste biler for at kunne kører hurtigt. Dennis Hassing (Tamiya TRF101 HE) var også hurtig og kørte en 2. plads hjem efterfulgt af Mark Læssøe (Tamiya TRF101) på 3. pladsen.



fun

Funny racing er altid sjovt. Denne gang med et par nye kører i klassen. Selv om det er Fun blev der her virkelig gået til stålet i toppen og ikke givet ved dørene. Rene Kok tog 1. pladsen med 2 finale sejre. Lars Matiasen tog anden pladsen hjem efter han skrottede sin egen bil og lånte en anden til finalerne. Mikael Nielsen kom på 3. pladsen. Ligesom til DM1 var unge Kevin Nielsen også med i toppen og kunne tage 4. pladsen. Ham kommer vi udentvivl også til at de meget mere til fremover. Alle kørte med M05 chassis på nær Michael B. Sørensen der var eneste mand med sin M06.



tcs

I Touring Car Stock kunne Bjarke Nyskov (Xray T4) gøre rent bord. Han vandt alle 3 finaler efterfulgt af Søren B. Sørensen (Serpent) og Danny Mansgaard (TOP).



tcss

I Touring Car Super Stock var det igen Patrick Folman (TRF417) det kunne tage den samlede sejer. Rutinerede Casper Morgen (TRF417) tog 2. pladsen efterfulgt af Michael Ivø (Xray T4) på 3. pladsen.



bane



Flot dag med masser af race i alle 5 klasser.

DMSU Bane El Udvalget


_____________________________________________________________________________________________________



Flot DM1 hos Lolland-Falster RC klub 

Tak til Claus Ryeskov for billederne.
 

 

49 Kørere havde taget turen ned til Lolland-Falster hvor der var budt til DM race i weekenden.

foto dm1 2013 f

Så var der lignet op til flot race.

foto dm1 2013 d

I Super Stock blev det til en sejer for Casper Morgen og med Michael Ivø og Jacop Jeppesen på de næste pladser.



foto dm1 2013 e

I Stock Klassen var det Danny Mansgaard der kunne tage sejeren forand Kasper Nissen og Nicolai Holt.

foto dm1 2013 a

I FunnyRacing blev det Mikael Nielsen der snuppede sejeren forand Jesper Folman og Kevin Nielsen.

foto dm1 2013 b
I den nye F1 190 mm. klasse kunne Thomas Mortensen tage første pladsen, med Robert Hansen og Martin Lava på de næste pladser.

foto dm1 2013 c

I F1 Classic hvor der må køres med op til 200 mm. biler og med skumdæk, blev det Dennis Hassing der vandt forand Claus Ryeskov og Jesper Folman.

_____________________________________________________________________________________________________ 


 



Mark Læssøe ny mand i bane el udvalget


 

Det er med stor glæde at DMSU bestyrelsen kan meddele at Mark Læssøe er tiltrådt i udvalget for bane el.

Mark læssøe har en stor viden inden for MRC sporten og er manden bag den meget populære facebook side F1RC DK.

Mark siger om sig selv.

 

 

Jeg var første gang ude til et RC race i 1986 og var derefter helt solgt. Det ville jeg være en del af og året efter fik jeg min første Tamiya Grashopper.

Gennem årene har jeg stort set kørt de fleste klasser i både ind og udland, der resulteret i flere top placeringer i DM, SM, SC samt deltagelse ved NM og EM.
Flest race har jeg nok kørt i 1/10 off road, men har også kørt 1/8 nitro og el off road, Pro10, 1/12, 1/10 Touringcar nitro og el, Tamiya Cup, F1 osv.  Selv FunnyRacing skal da også snart prøves.

Til dagligt bor jeg i Nordsjælland med min familie, og har eget firma. Ud over RC går tiden også med lidt MTB race.

 

 

Formanden for bane El udvalget Dennis Hassing glæder sig sammen med den øvrige bestyrelse i DMSU til samarbejdet med Mark Læssøe.

 

 


____________________________________________________________________________________________________

20-09-2013

Lille ændring for 1:10 Stock kørere i reglementet.

Der var på dialogmødet for Bane El ønske om og enighed om at sænke farten i Stock klassen, derfor blev det vedtaget at tilføje en lille ændring i reglementet for Stock klassen, så minimums gearing nu er 5,0.



Ændringen træder i kraft med det samme.

____________________________________________________________________________________________________

11-09-2013


Rigtig godt dialogmøde i Tølløse

29 kørerer var mødt frem til årets dialogmøde for El bil folket, mødet blev holdt i Midtsjællands Mini Racing Club lokaler i Tølløse, hvor der blev budt på kaffe og kage.

Aftenens program var gennemsyn af reglementer og vedtagelse af nyt reglement for F1 klassen, og løbskalender.

Debatlysten var stor blandt deltagerne og mødet sluttede da også først ved 22.30 tiden, hvor der var lagt løbskalender, drøftet reglementer og naturligvis også udfordringen i MRC sporten, med dens 3 unioner.

Tak til alle deltagere for et rigtigt godt  og konstruktivt møde.

 

cid 421506A2-1436-4591-BFB3-FB54F316E7C1

  

_____________________________________________________________________________________________________

26-08-2013

Invitation til dialogmøde 

Se mere HER


_____________________________________________________________________________________________________


12-08-2013

Flot og Hyggelig DM finale i Glostrup

Tak til Dennis Hassing for lån af billeder.

Selv om der var lovet lidt regn, blev finaleløbet afviklet i flot solskind på Glostrups fine og veltrimmede bane.

Det var dagen hvor de danske mestre skulle findes i Funny Racing og Stock klassen.

I Funny Racing var Dennis Hassing sikker på at tage mesterskabet, men de næste pladser kunne der kæmpes om, og i Stock klassen var det helt åbent hvem der skulle løbe med guldet. 



343267-dmsu-dm6-glostrup-118-3012 

Der hygges i Pitten inden dagens figt.

343335-dmsu-dm6-glostrup-118-3012

Danske mester i Funny Racing.

Nr. 1. Dennis Hassing

Nr. 2. René Kok

Nr. 3. Mikael Nielsen

343338-dmsu-dm6-glostrup-118-3012

Danske mestre i Stock klassen

Nr. 1. Søren B. Sørensen
Nr. 2. Martin Lava
Nr. 3. Kasper Nissen 

343329-dmsu-dm6-glostrup-118-3012

Så blev der drukket champagne af pokalerne ;o)

 


 



_____________________________________________________________________________________________________

05-08-2013


Et rigtigt varmt DM5 i Næstved

Tak til NMRC og Nicolai Heilbuth for billeder og race rapport.


dsc 0408

Det siges at sidste gang NMRC afholdt et bane El løb var i 2009, men d. 4. august 2013 skulle det altså være igen.

Vejret var helt fantastisk, sol og over 25 grader. Det var næsten for varmt, men luftede heldigvis lidt.

15 kørere var mødt op. De var fordelt på 3 klasser (F1, Funny racing og TC stock). Der var kun 2 mand tilmeldt i superstock, så den blev desværre ikke afviklet.

 



I F1 var Dennis Hassing helt suveræn, men han lod flere gange Martin Lava komme op og lege med. Det blev da også til en enkelt sejr til Martin i en af de 6 finaler. Slutstillingen blev Dennis Hassing, foran Martin Lava og Jan Kjær på 3. pladsen.

dsc 0410 680x456

I Funny Racing virkede Dennis Hassing også suveræn, men når han lod de efterfølgende komme op i nærheden blev der virkelig kæmpet, og de nærmeste var meget sultne for at hente ham. Det blev Dennis der tog 1. pladsen, tæt forfulgt af Michael Baungaard-Sørensen og Mikael Nielsen.

dsc 0412 680x456

 

I TC stock var det Nicolai Nielsen og Søren B. Sørensen der kæmpede om 1. pladsen. De to var meget lige hele dagen, men det var Søren der til sidst snuppede sejren.

 

dsc 0415 680x456 

 

Alt i alt en rigtig god dag, hvor der blev kæmpet hårdt, men kørt fair hele dagen.

For os lokale var det en god mulighed for at se lidt andet end vi er vant til, selvom de små el biler ikke fylder meget på vores bane.

El kørerne har meldt at de gerne vil besøge os til igen til næste år, så det ser vi frem til.

Det samlede resultat kan ses her

Der kommer link til flere billeder senere.

NMRC takker alle for en god dag.

 


_____________________________________________________________________________________________________

04-08-2013


DM6 tilbage til Glostrup.

På baggrund af en positiv dialog og kørernes godkendelse, er det besluttet at lave en samkøringsaftale vedr. DMSU DM6 og DASU DM4 i Glostrup.
 

 

Det betyder at løbet afholdes som først planlagt på Glostrups fine bane anlæg, og at forsikringsforholdene nu er i orden.

 

Vi ønsker alle et godt løb.

______________________________________________________________________________ 



28-07-2013


DM6 flyttet

På grund af forsikringsmæssige årsager har GRC valgt ikke at afholde DMSU DM6.
 
DMSU har taget mod tilbuddet fra MMRC i Tølløse om at træde til og afholde det på deres bane.
 
Derfor er DM6 flyttet til Tølløse og køres stadig på samme dato, altså d. 11. august.

______________________________________________________________________________ 



02-07-2013 

 

DMSU DM 4 HRCR



4 . Afdeling af DMSU DM4 blev i weekend afholdt hos Hillerød RC Racing.



Selv om det var 1. Weekend i sommer ferien for mange var vejret alt andet end sommerligt til at starte med. Termometeret til 1. Heat viste kun 12. Grader og regner var godt i gang med at vande banen.

IMG 3940 



F1 klassen var denne gang den største klasse med 11 deltagere. Racet blev igen kørt efter ReedyRace formatet dog denne gang med 5 ud af 6 race tællende.

IMG 4081 



Pga at regnen valgte alle på nær Patrik Bade at springe første race over hvilket gjorde at der i de efterfølgende race blev kørt tæt race, da der ikke var plads til at kunne smide et dårligt race væk.



Nye i F1 klassen denne gang var bla Claus Ryeskov og Martin Lava. Selv om bilerne skulle læres at kende, kender de banen rigtig godt og det tog heller ikke lang tid før de var med til at blande sig i toppen.



Det var første gang F1 klassen skulle ud på en bane med mange hurtige langsider. Inden racet blev der talt lidt om silvercan motorne kunne holde til det, men det gik fint. Ingen blev specielt varme og kørerne synes at farten var god til man kunne kører noget tæt race.



Hurtigste omgang blev sat af Martin Lava på 19,5sek. Til sammenligning kører Nicolai Nielsen i 3. kvall 17,40 sek med sin touringcar, så farten med silvercam motoren er imponerende høj.



De fleste stillede op med Tamiya F104W (wide) eller ældre F103 modeller der er 200mm brede. 
En af de få smalle 180mm til start var Mark Læssøe med sin nye Tamiya TRF101 og det viste sig at den fint kunne følge med de brede modeller.  Dog gjorde et par uheld  at en topplacering hurtigt var ude for den nye racer den nøjes med 5. Pladsen.



Vinder af de 3 tidligere afdelinger Dennis Hassing havde også sine ting at slås med. En løsnet bagvinge i 4. Finale samt et uheld med en backmarker i 6. Finale med en knækket bagaksel til følge gjorde han måtte nøjes med 4. Pladsen.



Bedst igennem alle race blev Johnny Lyng, Efterfulgt af Søren Andersen og Martin Lava. 



Især Martin Lava havde svært ved at få armene ned efter den fede oplevelse han havde haft med at køre Formel 1 med sin F104W og han var da også svært tilfreds med hvor let kørt bilen var og over det meget tætte race han havde været med til.:-)



Der var efter racet en meget bred enighed om at silvercan og skumdæk er den bedste combo og der blev appeleret fra kørene til DMSU om at fortsætte med det til vinter.

IMG 4057 

 



Top 3 blev.

1.     Johnny Lyng

2.     Søren Andersen

3.     Martin Lava

IMG 4062 

 

I Touringcar Stock klassen var det Søren B. Sørensen der kunne tage den samlede 1. Plads efterfulgt af Martin Lava, Gustav Langholm og Kasper Nissen.


Søren og Kasper havde gennem dagen nogle rigtig gode nærkampe på bane med tæt race til stor jubel for tilskuerne.

IMG 4068 



Touringcar SuperStock klassen vandt Steven Olsen foran Nicolai Nielsen og Emil Rylander.

IMG 4065 



I Funnyracing blev der også leveret tæt på godt race. Især Dennis Hassing of Lars Mathiasen havde nogle rigtig tætte kampe.  Dennis Hassing kunne dog tage den samlede 1. Plads efter fulgt af Lars Mathiasen og Michael Sørensen.

Tak til Mark Læssøe for billeder og løbsrapport.

______________________________________________________________________________

 



06-04-2013

F1 klassen udendørs 2013

1/10 EL Formel 1 var en klasse der blev kørt meget for 15-20 år siden.

Det har ligget meget stille med Formel 1 i meget lang tid, men det virker nu til at der igen er interesse for denne super fede klasse og der har da også været kørt nogle enkelte løb på klubbasis hen over vinteren både i Brøndby og Tølløse.

BellaChallenge var en god indikator, for den spirende interesse for Formel 1 med 15 kørere fra både Danmark og Sverige.

Da vi i DMSU gerne vil bakke op om denne spændene klasse, prøver vi at køre klassen som promotion klasse, dvs. at sommersæsonen bliver kørt som 1 race ad gangen uden mesterskabspoint, men naturligvis med pokaler.

For at appellere bredt og få så mange som muligt ud og køre er reglerne holdt på et minimum.

Regler:

Chassis: 1/10 Formel 1
Motor: Kun standart silvercan MAX.15.000rpm ved 7,2V er tilladt.
Speedo. Uden timing
Strømforsyning til motor 7,2V-7,4V
Dæk: valgfrit Gummi/Skum

Efter sidste udendørs race som er i Glostrup d.11. August, vil vi evaluerer og vurdere om 1/10 Formel 1 skal køres som en official klasse.

Til BellaChallenge havde jeg en god dialog med Thomas Anderson, som er tovholder på et lignende Formel 1 projekt med ca 25 kørere i Sverige. Han udtrykte en stor interesse for samkørsel med Danmark.

Hvem ved hvor stort det kan blive på sigt :-)

Vi håber at I vil tage godt imod dette tiltag og komme ud og køre Formel 1

Mvh.
Dennis Hassing
Formand Bane-EL DMSU



_____________________________________________________________________________________________________

29-03-2012

Dato ændring for DM2 og DM6

Da det har vist sig umuligt for Glostrup klubben at afholde løb på de først forslået datoer, er datoerne nu ændret, de nye datoer ser du HER

__________________________________________________________


Dennis Hassing formand for bane el udvalget




Det er med stor glæde at DMSU bestyrelsen kan meddele at Dennis Hassing er tiltrådt posten som formand for bane el i DMSU.

Dennis Hassing er tidligere Europamester tilbage i 2004, og har i mange år været et kendt ansigt i R/C sporten.

Dennis har stor indsigt i hvad der rører sig i elbil klasserne, og Dennis har da også arbejdet i bane el udvalget siden Unionens opstart, så det er ikke noget nyt for Dennis at arbejde med det organisatoriske i DMSU, nu bliver det så bare alle bane el klasserne der sorterer under Dennis.

 
Venlig hilsen

 
Bestyrelsen
Dansk Model Sports Union


Dennis Hassing

 




Flot debut til Lolland-Falster RC klub ved afholdelsen af DM2

48 Kørere havde taget turen ned til Lolland-Falster hvor der var budt til DM race i weekenden.

Der var vist ikke nogen der var i tvivl om at klubben havde sat alle sejl for at alle skulle få en rigtig god oplevelse, og der var da også mange rosende ord til klubbens medlemmer for det store arbejde de havde gjort for at skabe gode rammer om dette første løb på klubbens bane.

26.11-2012 009



Så er der linet op til race.

foto 10

foto 11
Så skal der deles pokaler ud.

DM2 Sportsman edited-10

Sportsmand klassen

1. Nicolai Nielsen

2. Søren B. Sørensen

3. Kennet Baltzer

DM2 FunnyRacing A edited-10

FunnyRacing Finalen

1. René Kok

2. Dennis Hassing

3. Anders Jensen

 

DM2 Stock B

Stock A. Finalen

1. Jacob Jeppesen

2. Patrick Danielsen

3. Tom Limkilde


DM2 Stock A edited-10

Stock B. Finalen

1. Danny mansgaard

2. Jasper Fog Pedersen

3. Nicolai Holt

DM2 SuperstockC edited-10

Super Stock C. Finale

1. Jørn Birkebæk

foto 111
Super Stock B. Finale

1. Dennis Hassing

2. Daniel Bjerg

3. Jacob Lund

DM2 Superstock A edited-10

Super Stock A. Finalen

1. Martin Lissau

2. Mike Gosvig

3. Patrick Folman








_____________________________________________________________________________________________________

23. november 2012

Referat af dialogmøde for bane el

6 kørere var mødt op og der var indkommet forslag på mail til dialogmødet for bane el kørerne.

Af forslag der blev drøftet kan  her nævnes.

Sammenlægning af løb med 1:10 Nitro: Her var der skepsis men man ønskede at lave et prøve løb og det blev vedtaget at Nitro kørerne bliver inviteret med til det første DM el løb i Greve, for nitro kørerne vil dette løb bare være et trænings løb.

Der var forslag om at foreslå startgebyret hævet til kr. 150,- for at støtte klubberne mere.

Der var forslag om at der i 2013 blev kørt efter Raund by Round i Touring klasserne.

Der var forslag om at fortsætte med det populære 13,5 combo motor sæt til udendørs sæsonen men at tillade en 3,5 gering.

Der var forslag om at på sigt at stock klassen også skulle køre med det samme 13,5 combo motor sæt men med en væsentligere langsommere gearing, dette ville holde omkostningerne nede og give gode muligheder for på en nem og billig måde at rykke fra stock til super stock klassen.

Der var også forslag om at vi bør begynde at drøfte om man skulle indføre kontrol batterier, på lige fod som med dækkene og combo motor sættene, dette forslag er stillet for at minimere udgifterne for kørerne, og gøre det billigere at dyrke rc sporten.

Under eventuelt var der en god snak om hvordan det første år i DMSU var gået, og der var endnu flere gode ideer der blev drøftet.

Tak til deltagerne for jeres store interesse for at være med til at forme sporten og tak til dem der havde indsendt forslag mm.

Venlig hilsen

Bane el udvalget

Mike Gosvig og Dennis Hassing 



Dialogmøde bane el


_____________________________________________________________________________________________________

Tak til Jens Otto Frederiksen www.racercv2.dk for artikkel og billeder

DMSU er den nye union i Danmark. I klassen 1/10 touringcar er det DRCMU, der har de fleste kørere, men DMSU har skruet et regelsæt sammen, der måske kan få folk til at køre med i deres serie. Denne vinter køres der 4 løb i kampen om mesterskabet i DMSU.



Mest interessant er klassen Super Stock. DMSU har nemlig valgt at køre med fast motor og speedo. Et motor sæt næsten magen til ETS. Prisen for hele sættet ligger på 700-800 kr. alt efter, hvor man køber det. Sættet består af en 13,5 turns motor og en Cirtix Stock speedo uden timing mulighed.

Det er bare at sætte systemet i bilen(indstil efter sender), og så kører man.  Der er 3 indstillings muligheder på Cirtix. Et klart hit for køreren, der måske ikke har lyst/evner til at sætte sig i "gamet" omkring timing i speedoén.

DMSU 1 blev kørt på Tølløse banen. Den har flere år på bagen og tæppet har et godt greb. Det er slidt, og kunne godt trænge til at blive udskiftet. Men klubben ved ikke, om de må beholde lokalerne. Kommunen i Tølløse havde store planer for området før finanskrisen, men de er nu gået i stå. Klubben venter på svar fra kommunen.

Banen kan virke lidt skræmmende for nye folk. De lokale kører mega stærkt og banderne er af træ. Bilen skal ikke ramme disse kanter, før styrtøjet og bærearme ikke vil ”lege” med mere. Men når man først kommer i gang og tør at give gas, så er den faktisk morsom at køre på.

40 kørere var tilmeldt i klasserne.

Søndagen morgen blev meget dramatisk. Pludselig som lynet fra en klar himmel stod en funny racing bil i flammer. Store flammer kom fra den lille bil. Heldigvis er Ole Hansen brandmand, så der var ingen panik. ”stille og roligt” fik Ole Hansen lagt et tæppe over bilen, og fik den ud i det fri, hvor han lagde den i en spand.



Årsagen var et LiPo batteri, der ikke ville være med. Batteriet sad i bilen. Resultatet var en ødelagt bil, lader og batteri. Pitbordet lignede heller ikke sig selv. Der lugtede ikke godt i pitten, så alle forlod lokalet og starten på selve løbet blev udsat. 



Alle tog situationen med ro og flere fik deres lade poser frem. Det kan ikke siges ofte nok. Man lader LiPo celler i pose – slut.



Den mindste klasse var Sportsmand klassen, hvor 4 kørere stillede til start. I klassen må der kun køres med sølv Taymiya motor. Det går rimelig langsomt, men en god klasse at starte i. Gustav Langholm kunne vinde den 15 min. Lange finale foran Ole Hansen, der også havde travlt som dommer og speaker.



Funny Racing klassen er en mærkeklasse med Tamiya M05 og M06 biler. I denne vinter har man valgt at dele klassen i baghjulstrukken og forhjulstrukken. God beslutning.

Det vil sige 2 mesterskaber, men klasserne kørte sammen. Tamiya M06 var de hurtigste på Tølløse banen. Jørn Birkebær stillede til start med en Dennis Hassing bygget M06 og var hurtig. Bjarne Nyskov var også mega hurtig, han var hurtigst af alle. Der køres efter tid, hvor de 3 hurtigste sammenhængende omgange bliver lagt sammen. Dennis Hassing stillede til start med sin Mini varevogn og var hurtigste M05 kører. Michael B. Sørensen var også med helt fremme.



I alt 11 kørere var til start og finalerne blev kørt med alle mand.



Der blev delt godt ud af buler i finalerne, men der blev også kørt godt race indimellem. Bilerne skyder en god fart og rammer man en bande, så røger man måske ud i ”trafik” og det kan skabe uro i feltet. Bjarke Nyskov lagde ud med at vinde første finale, men Dennis Hassing fik sig kørt godt op. Birkebæk lavede for mange fejl til at være med helt fremme.



I 2.finale kunne Dennis Hassing køre sig helt op på første pladsen. Bjarke lavede for mange fejl undervejs.



I 3.finale skulle det så afgøres. Bjarke holdt nerverne i ro i hans første funny løb, og kunne vinde efter 30 omgange som finalerne var fast til. Dennis sluttede på 2.pladsen samlet og Jørn Birkebær kom ind på 3.pladsen, det var også hans første funny løb.



I stock klassen var der 9 kørere til start. I denne klasse fik nr.9 lov til at køre med i A-finalen. Der var flere nye ansigter i klassen. På Lolland/Falster har en gruppe mennesker startet en RC klub. De kører også med 1/8 nitro buggy biler. Dejligt at se at denne del af landet er kommet på R/C kortet. Klubben er medlem af DMSU og de arrangere to løb denne vinter. Det var dog en ”gammel” kending af RC verden, der var hurtigst. Michael Ivø kommer large scale om sommeren med stor succes, men nu vil han holde farmen vedlige med tæppe race i stockklassen. Han var hurtigst efter de indledende. Han var hele 2 omgange foran de andre.



Han var måske nervøs for i finalerne var han ikke så overlegen. Han kunne dog vinde samlet.



I super stock var feltet fyldt med 3 af de allerbedste superstock kørere pt. I Danmark. Martin Lissau, Patrick Folman og Mike Gosvig. Fælles for alle tre er at de kører large scale om sommeren. Patrick er dobbelt Nordisk mester i touringcar. Mike vandt både DASU og DMSU mesterskabet i GT klassen, og Martin Lissau tilhører eliten i large scale racing.



Den nye XRAY.

Steven M. Olsen er også meget mega hurtig, og kan godt følge de hurtigste. Nicolai Pedersen kommer også  fra large scale verden og på sin hjemmebane kunne han måske overraske. Der er svensk deltagelse med Oliver Olsson og han havde også god fart i  bilen. Martin Lissau har til start med den  nye XRAY T4 og han havde kørt nogle få trænings omgange før søndagens løb. Mike Gosvig havde en god top placering med fra Tinglev. Den sidste kører der måske kunne blande sig i toppen var Frederik B. Mikkelsen, der også var på hjemmebane.



Efter de 3 indledende  var Martin hurtigst. Det gav lidt uro i de indledende fordi en runde skulle køres om, og en runde blev restartet efter nogle minutter. Men der var ikke de store overraskelser. Navne som Thomas Morten, Casper Morgen og Bjarke Nyskov var at finde i B-finalen. B-finalen blev vundet af Thomas Mortensen.

   

MARTIN LISSAU

DK

 

28 

5:01.156

3 [2, 1]

37369

 

MIKE GOSVIG

DK

BRC 109

28 

5:04.213

3 [2, 1]

0033

DMSU

PATRICK FOLMAN

DK

MMRC

28 

5:05.594

3 [2, 1]

0020

 

FREDERIK B. MIKKELSEN

DK

MMRC

28 

5:11.082

3 [2, 1]

   

OLIVER OLSSSON

SE

SHS

27 

5:00.240

3 [2, 1]

0057

 

STEVEN OLSEN

DK

FOM

27 

5:01.012

3 [2, 1]

A

051066

CLAUS RYESKOV

DK

HRCR

27 

5:02.535

2 [1, 3]

0025

 

NICOLAJ PETERSEN

DK

NMRC

27 

5:05.323

3 [2, 1]





1.finale.



En lang kamp mellem Martin og Mike. Jeg tror ikke afstanden var mere et en meter eller to gennem hele finalen. Martin var i front og han lavede ingen fejl. Bare fuld damp på kedlerne hele turen. Mike ville gerne forbi men kunne ikke komme tæt nok på. Mike var 3/10 efter da de 5 minutter var gået. Folman kom ind godt 5 sekunder efter.



Tamiya 417X



2.finale.



Martin igen godt fra start med Mike i baghjullet. Sådan var stillingen indtil 14 omgang. Så ramte Martin banden for enden af langsiden. Det skal man ikke. Han flyv ud til publikum og så var vejen banet for Mike, der kunne vinde med godt 5 sekunder ned til Folman. Steven kom ind på 3.pladsen. Han sagde efter løbet at han var rimelig tilfreds med løbet, men det gav lidt uro for ham, at de indledende ikke blev kørt efter bogen. Frederik havde kørt stærkt i de indledende var ikke så skarp i finalerne.



3. finale.



Nu skulle det afgørelse. Martin kom igen bedst fra start, og så var løbet kørt. Mike pressede og pressede, han kunne ikke finde de sidste 1/10, der ville gøre at han kunne komme op til Martin. Han lavede en fejl for meget, og så kunne Folman køre forbi. Frederik kørte en god finale og kom på 4.pladsen. Claus Ryeskov og Svenske Oliver kom aldrig til at spille de helt store roller.





God debut for superstock klassen med 13,5 turns uden timing. Der er helt sikkert vejen frem. Omkostninger skal ned. Man behøver ikke købe flere forskellige motorer, eller forskellige speeder. Han køber et sæt, og så er det bare ud at race. Ikke noget med at man skal være computer ”nørd” for at sætte speedoén op. For 800 kr. kører du med samme motor/speedo, som sidemanden.



Er du til ”Nørderi” så kan du starte i modified klassen.



Du kan spare mange hundrede kroner, som du kan bruge på dæk, eller rejse rundt i landet og deltage i de forskelige unioner.



Det skal ikke være nogen hemmelighed, at jeg gerne taler varmt for 0 timing, Jeg vil også gerne have farten ned i superstock. Jeg tror ikke at farten er mindre med 13,5 turn, men udgiften kommer ned, og jeg tror, vi lettere får nye folk ind i klassen.



Thomas Mortensen vandt B-finalen i Superstock.



Jeg er bange for, at mange vil synes at Lolland er langt væk, så derfor kan deltager antallet falde til næste løb, det er synd og skam. Derfor skal opsangen herfra være, tag til Lolland og støt en ny klub. Tag til Lolland og prøv fast motorsystem. Tag til Lolland og ha nogle gode timer. Der er grøde i Lolland og du kan finde dem her.



Mere info om resulater og DMSU her.



Jens Otto frederiksen Okt. 2012.



_______________________________________________________________________________________

16. oktober 2012

Da motorerne til Super Stock klassen ikke som ventet blev leveret med låst 0 grader endebælg, men i stedet for en endebælg der tillader timimg op til 10 grader, er det besluttet at tilføje i reglementet at timing op til 10 grader er tilladt.

Ingen former for modifisering på motoren er tilladt, dele der udskiftes skal være de orginale dele og naturligvis magen til de dele der bliver udskiftet.



_______________________________________________________________________________________


21. september

Mange har spurgt til løbskalenderen for indendørs sæsongen, og det er naturligvis forståelig for der skal jo forberedes mm.

Vi mangler dog lige de sidste meldinger mm. men kan fortælle at første DM bliver kørt d. 21. oktober.

Den færdige løbs kalender kommer på siden her i uge 40.



_______________________________________________________________________________________

5.september


Motor og dæk valg til Bane EL 2012 / 2013


El kørerne har ønsket at gøre Stock og Super Stock klassen mere attraktiv og billig.

I Stock klassen er det foreslået at der ikke skal være krav til, at motore, fartregulatorer og batterier skal stå på noge godkendelses liste.


I Super Stock er der foreslået at man køre med samme motorsystem som bliver benyttet i ETS turneringen.


Der er derfor truffet beslutning om at lave disse ændringer.



Stock klassen.

Udendørs 2012 : Kun Brushless motor, minimum 17,5 turns er tilladt. Fartregulator uden timing er tilladt.

Indendørs 2012/2013 : Kun Brushless motor, minimum 17,5 turns er tilladt. Fartregulator uden timing er tilladt.

Motor og fartregulator navn er fridt.

Batterier: Max 7.4 volt, Lipo batterier skal være i hardcase.


Super Stock klassen.

Udendørs 2012 : Kun Brushless motor, minimum 13,5 turns er tilladt. Fartregulator uden timing er tilladt.

Indendørs 2012/2013

Motor: Competition V3.0 13.5R Motor  PN#138135V3  med 0 til 10 grader endbell. Ingen former for modifisering på motoren er tilladt, dele der udskiftes skal være de orginale dele og naturligvis magen til de dele der bliver udskiftet.

Regulator: Cirtrix Stock Club Race ESC PN# 12280

Maks. gearing 4,5


 

Stock, Super Stock og Modifiedklassen.

Kontrolhjul Udendørssæsonen 2012: Sorex 36 XG-36 SY

Kontrolhjul indendørssæsonen 2012/2013: Sorex 28  XG-28 JB

Super Stock og Modifiedklassen.

Batterier skal være godkendt efter BRCA listen. 

BRCA Homologated lists 2012 HER



_______________________________________________________________

4. September 2012

Så blev de Danske Mestre 2012 fundet i Dansk Model Sports Union





 I Modified blev Mike Gosvig Dansk Mester foran Frederik Broløs Mikkelsen.







I Super Stock kunne Mike Gosvig også tage mesterskabs titlen foran Steven M. Olsen og Christian Lehm.



 



I Funny Racing vandt Thomas Mortensen Danmarksmesterskabet foran Dennis Hassing og Johnni Lyng.







I Sportmand  klassen vandt Victor Mortensen foran Rene Andersen og Patrick Danielsen.

___________________________________________________________________________________________________

 

 



29. juli 2012

Mike Gosvig Formand for Bane el udvalget



Det er med stor glæde at DMSU bestyrelsen kan meddele at Mike Gosvig
er tiltrådt pladsen som formand for Bane el i DMSU.

Mike er en dygtig kører og er nykåret mester i R/C sporten. og har stor indsigt
i hvad der rør sig i Elbil klasserne.

Med i bane el udvalget er også Dennis Hassing, der glæder sig til
samarbejdet med Mike.

 
DMSU øvrige bestyrelse glæder sig til et godt og konstruktivt samarbejde
med Mike.

 
Venlig hilsen

 
Bestyrelsen
Dansk Model Sports Union

_____________________________________________________________
 
 
 
 
mike 61 

 

 



En våd fornøgelse til DM 2 i Tølløse


Tak til Michael Ivø for lån af billederne, flere kan ses HER

Sommeren viste sig igen fra sin kolde og våde side, da Midtsjællands Mini Racing Club bød velkommen til DM 2 for 1:10 Elbiler.

Men det kunne ikke ødelække humøret på de mange kørere der hyggede sig i pitten og fik prøvet lidt forskælligt dækmiddel og nogle forskællige regndæk.

Heldigvis tørrede banen op til de sidste finaler, som absolut blev spændene med rigtig god kørsel.

581197 353266738080293 348021506 n

I Sportsman klassen var det unge Viktor Mortensen der kunne tage sejeren foran René Andersen og Jasper Fog Pedersen, Casper Lund kunne snuppe fjerde pladsen efter rigtig godt kørsel.

8031 353269704746663 1882299530 n

I Funny racing var det Nick Anderson der kunne snuppe sejeren forand Thomas Mortensen og med Dennis Hassing på tredje pladsen.

484266 353272714746362 403762880 n

I Super Stock var det Mike Gosvig der satte sig på en sikker første plads foran Patrick Folman og Steven M. Olsen.

480070 353277154745918 1900753888 n

I Modified var det igen Mike Gosvig fer satte tempoet med Frederik Mikkelsen på anden pladsen.

P6103737

Patrick Folmand brandte en motor af i på den væde bane, selv om han som man kan se havde gjort meget for at tætne sit grej.

P6103742

Vandskraberne var i brug flere gange i løbet af dagen, her er det Mike og patrick der tager deres tørn.

P6103854

Den fine lille Maskot med Michael Frank bag rettet, kæmper med at få greb i forhjulene på den våde bane.

P6103884

Og ind imellem forsvant grebet fuldstendig, hvor efter det var op til de højere magter hvor bilerne havnede.

P6103885

Lars Matis, en meget garvet Funny Racer, her fanget med et skummelt smil på læben, har han mon fundet de helt rigtige regnvejrs dæk i tasken.

P6104148

Rigtig god stemning og hygge i pitten.

P6104149

Nick Andersson og Dennis Hassing hygger.

P6104404


Michael Folman forsøger sig som mekaniker på en havereret Funny racer.

P6104460

Thomas Mortensen, Martin Lava og lille pjok kikker på race.

P6104572

Så er der dømt Funny Racing.


   


_____________________________________________________________________________



24. maj 2012

Tak til Jens Otto Frederiksen fra www.racercv2.dk for denne flotte løbs rapport.



DMSU DM 1 i Glostrup

Jeg havde lidt ekstra sommerfugle i maven, da jeg kørte fra Odense lørdag morgen for at deltage i et EL DMSU løb.

Dennis Hassing var årsagen. Han havde nemlig bygget en Funny Racing car til mig på baggrund af en Tamiya M06. Bilen var indkøbt som stumper og han havde samlet den efter de erfaringer, han har gjort sig gennem de sidste måneder, hvor han har kørt med M06 chassiset. Jeg havde fået Tages Garage til at male en WV GTI til mig.

jofrcar-450x298a

Flot bil synes jeg selv.

Jeg har ikke deltaget i et el løb i flere år, og det er længere tid siden jeg har kørt på Glostrup banen. Jeg har altid godt kunne lide banen og synes det er Danmarks bedste el bane, der findes. Det var også med til at være ekstra spændt. Hvis du ikke har deltaget i et El løb udendørs, så skal du prøve Glostrup banen.

banen-450x266b

Vejret var desværre ikke det bedste til RC race. Fra Odense til Slagelse regnede det, og i Glostrup var det koldt og regnfuldt. Bilen skulle lige have det ekstra check, før den kunne køre. Motorsystem skulle indstilles. Body skulle klippes til og rettes ind, som den passede på bunden.

Det største problem kom dog da jeg lige sættes batteri i bilen. Dennis Hassing havde bygget bilen om ved styre styrtøjet, derfor var mine batterier for høje.

Men klassen er kendt for at man hjælper hinanden, og Lars Mathis var straks klar med et batteri, jeg kunne låne. Det var højde, der var problemet.

Efter to timer med klargøring var bilen klar, men vejret ville det anderledes. Det regnede stille og roligt men banen var glat, så ingen træning med bilen. Der var 18 kørere til start. Feltet var en blanding af Tamiya M06 og M05. Efter tidtagningen stod det klart at baghjuls bilen M06 var det hurtigste.

thomas-450x356c

Johnni Lyng, Thomas Mortensen og Dennis Hassing.

Hvis du som læser, tror at klassen ikke er spændende og kørere ikke har top klasse, så kan du godt tro om igen. Topkørere som Thomas Mortensen, Nicolai Anderson, Johnni Lyng, Jacob Lund og selvfølgelig Dennis Hassing gør at klassen har en høj standard.

Flere kørere vil sikkert komme til, når ”rygterne” og kendskabet til klassen kommer ud til de ”brede” masser. Det er en fin klasse for dem, der ikke synes det er morsomt at køre touringcar i eks. Superstock. Motor systemet er nemt at sætte op, og bilerne kører godt på skumdækkene, som ”giver” masser af greb.

Efter første runde var jeg klart langt nede i feltet, bilen kørte ikke godt, for at sige det pænt. Ok, jeg havde kørt large scale for 14 dage siden, og det lå stadig i fingeren. Dennis kikkede lidt på bilen og i 2. runde var tiderne OK. I toppen havde Dennis og Thomas en kamp om pole. Thomas havde kørt 51.931 og Dennis var ca. 2 sekunder langsommere på de 3 flyvende omgange. Johnni Lyns var bedst af resten. I 3 runde kunne Dennis køre 0:52.286, men Thomas havde kørt 0:51.895.

pitten-450x359d

Dyb konstration i pitten - her er det Nicolai Anderson og Michael Baungaard-Sørensen.

Med 18 kørere til start, blev der kørt B-finale også. 9 mand i hver finale. Efter nogle spændende B-finaler kunne René Kok vinde foran Søren Nygaard, der kunne vinde sidste finale, men rene havde vundet de to første.

funb-450x351e

Det køres med flyvende start i finalerne, og ved 1. A-finalen havde kørere kun en opvarmnings omgang og det var for lidt for mit vedkommende. Mine bagdæk havde jeg smurt med dækmiddel, men jeg viste der ville gå 5 omgange før bilen kørte godt, men i en finale er der ikke plads til at ”liste” rundt i starten. Nicolai Anderson havde problemer med bilen og kom ikke til start. I front havde Thomas og Dennis kamp om 1.pladsen. Men Thomas havde for mange fejl, så Dennis kunne ”slå” en hul og vinde 1.finale med ca. 5 sekunder. Der køres ikke på tid, men efter omgange. Både A-og B-finale skulle køre 36 omgange. Det tog for de hurtigste ca. 11 min. Jeg fik mig kørt op på 6.pladsen, men kun fordi flere deltagere måtte udgå.

mat05-450x407f


Lars Mathis – eneste mand med en M05 i A-finalen.

I 2.finale var starten igen rodet, idet to biler foran mig kørte sammen under opvarnings runden og jeg ventede på dem, og var langt væk på fonten da starten gik.

Thomas Morten kørte et fint løb og havde godt styr på Dennis. Hvis Dennis kom fortæt på kunne Thomas ”skrue” lidt op for temporet. Thomas havde sejren i hånden, men sådan skulle det ikke gå. På sidste omgang skulle Thomas overhale mig på langsiden. (Thomas bil kørte mega stærkt på langsiden i forhold til min)

Thomas kom hurtigt op til mig og halede mig let. Jeg havde trukket langt ud til min højre side, men jeg må havde fejl vurderet afstanden, jeg ville trække ind bag ham, men jeg ramte hans bil og han røg i græsset. Ude i græsset holdt hans bil, og Dennis kunne vinde finale nr. 2. Surt for Thomas, og jeg kan ikke undskylde nok. Thomas bandede i tårnet og det er helt forståeligt. Dennis havde kørt stærkt hans bedste tid var 17.069.

Jeg sluttede på 7.pladsen igen for fordi andre havde uheld. Men Dennis havde vundet sammenlagt, og til 3.finale prøvede han sin forhjulsbil M05. Han måtte dog udgå med motorproblemer. Thomas havde ingen problemer og vandt sidste finale.

Slut resultat blev Dennis vinder foran Thomas Mortensen og Nicolai Anderson på 3 pladsen.

funv-435x450g

Der blev kørt andre løb end funny racing. I DMSU har man en sportsmand klassen, desværre stille kun to til start. Det var sønnerne af Jacob Lund og Thomas Mortensen.

Victor Mortensen vandt fin stil over Casper Lund.

begynder-403x450h

I modfied og Superstock var Mike Gosvig til start, og han god fart i begge biler. Ingen kunne true ham og han havde en let dag på kontoret. I Superstock var Steven M. Olsen, der eneste der kunne true Mike lidt. Men han manglede i hver finale ca. 4 sekunder for at komme op til Mike. Mike hurtigste tid i finalerne var 15.652.

vinder-ss-450x298i

I Modfied var Gosvig under ”pres” af Steffan Christensen. Men Steffan manglede ca. 3 sekunder i de indledende. Mike vandt de to første finaler. I 3 finale ”legede” han og sluttede kun på 2.pladsen efter Christensen.

modv-450x308j

Vejret var blevet godt til de sidste finaler. Jeg havde haft en fin dag sammen med nogle dejlige morsommere og skæve mennesker, og farten må jeg hjem og finde i min nye bil en Tamiya M06. Må måske træne lidt og finde de sidste 1/10 i bilen, og øve mig lidt mere med at køre mod hurtige folk.

Resultater. Der er fejl i funny racing på grund af tæller fejl.

Næste løb er i Tølløse d. 20/6.

Tak til Dennis Hassing for al hjælpen og billedet.

funny-racing-450x299k



_________________________________________________


Så er motor og dæk valg til Bane El klar


Efter en god debat og test blandt El kørerne er der truffet beslutning om at benytte disse motor størrelser og kontrol hjul.

 

Stock klassen.

Udendørs 2012 : Kun Brushless motor, minimum 17,5 turns er tilladt. Fartregulator uden timing er tilladt.

Indendørs 2012/2013 : Kun Brushless motor, minimum 17,5 turns er tilladt. Fartregulator uden timing er tilladt.

Motoren skal være godkendt efter BRCA listen.

Super Stock klassen.

Udendørs 2012 : Kun Brushless motor, minimum 13,5 turns er tilladt. Fartregulator uden timing er tilladt.

Indendørs 2012/2013 : Kun Brushless motor, minimum 13,5 turns er tilladt. Fartregulator uden timing er tilladt.

Motoren skal være godkendt efter BRCA listen.

 

Stock, Super Stock og Modifiedklassen.

Kontrolhjul Udendørssæsonen 2012: Sorex 36 XG-36 SY

Kontrolhjul indendørssæsonen 2012/2013: Sorex 28  XG-28 JB

Stock, Super Stock og Modifiedklassen.

Batterier skal være godkendt efter BRCA listen. 

BRCA Homologated lists 2012 HER